Julkdagskvällen i hemmets lugna vrå

Nu har Vincents första julafton vart, han gillade köttbullarna, paketpappret och tomma kartonger. Mest gillade han att sitta vid matbordet och hålla låda för alla andra som satt där. Vilken liten charmnisse!
Han fick massor med leksaker hans rum ser snart ut som en leksaksaffär och han är bara 11 månader. Jisses, vart ska det sluta?

Juldagen var jag och vincent hemma och såg tv och lekte. Pappa Anders var ut och hade med sig nästan en liter whiskey dagen efter var jag glad att jag stannat hemma...

Idag har jag och vincent monterat upp lektältet han fick av farmor det var spännande, men inte lika spännande som att hitta pappas snusdosa och givetvis lyckades han äta i sig snus med, jävla snus de e så äckligt!

I stallet vilar Flisan lite vintervila. Hon går i hagen och fodras på lika mycket som vanligt känns bra att låta henne vila så hon inte tappar mer hull, att hon ska vara så svårfödd. Har börjat hälla i sojaolja på fodret samt e-vitaminer med, så äter hon för tillfället groov 125 och lite betfor och sina 15-20 kg hö om dagen...

Det känns som att börjar hon tappa nu så blir det ett h*lvete att få henne i hull alls. Jag längtar till betet och en ny förhoppningsvis bättre höskörd. Om någon vet någon som säljer vanligt hederligt hö på småbuntar utan plast blir jag glad.

Flisans mugg har blitt lite bättre, det som funkat bäst är ett virkon s omslag på natten, svullnaden i kotan har minskat riktigt ordentligt och kotleden är tjock men inte runt om längre. Om det inte minskar ordentligt denna vecka så får jag väl ringa anna karin får hon komma ut och titta på flisan. Känns som jag har klippkort hos henne efter våra ultuna färder med krysset, hoppas han slipper fler sådana. Han är så gammal nu att jag tror inte han orkar det.
Flisan har blivit så väldigt sur i boxen när man öppnar dörren så har man en stor bak som försöker mota ut en, jag undrar om hon har ont i benet eller om hon bara är allmänt deppad och ledsen och ARG.
Det är ju detta som är det svåra när det är många och ibland ovana och folk med dåligt kroppsspråk som hanterar ens häst, det är ju liksom en ridskola. Det är synd ibland att det inte finns några mindre stall kvar här. Kanske skulle hon lugna sig i ett sånt? Men lite synd är det ju för jag trivs väldigt bra på ridskolan just nu. Känns bra med servicen med tanke på att jag ska plugga och får långa dagar borta...

Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att höra att hon iaf går åt rätt håll med muggen.. Skydda gärna benet i hagen med, så du håller fukt, smuts och skav borta tills det läkt helt.



Kram till hela familjen! /L

2010-12-28 @ 21:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0