Snöar på tvären och mjuk pepparkaka

Nu har hon vintern kommit på riktigt och helt och hållet till oss. Det snöar på längden bredden och tvären ute. Är lite mysigt att sitta inne och dricka the och äta mjuk pepparkaka som är kvar ända sedan Vincents dop, ibland är det värt att kolla runt lite i frysen :)

Ja, hur är det med flisan då? Jo bra tror jag. Hon har just fått börja lära in slutor i dressyr träningen och det gäller nog lika mycket som för mig att vi har tungan rätt i munnen när de börjar bli krångligt. Hoppningen har börjat lossna mer och mer, i helgen fick vi hjälp av Diddi som kom upp från enköping. Fick rida på i en mer hoppgalopp så det dundrade i ridhuset, jisses det känns gå tokfort. Tror att jag håller på att bli dressyr ryttare, med mina långa tyglar och lodräta sits. Måste skärpa till mig.

Idag ska eller borde jag tvätta och diska undan men det känns motigt som bara den, sedan så är det inte alltid sonen är med på att vi ska städa, som imorse så skulle jag bara koka lite the under tiden lyckas han välta ut katternas vatten, plaska i det, riva ut grejerna ur ett skåp och bajsa i byxan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0