Torsdagsmys och avundsjuka

Tjatar på lite till om hur jäääääävla kallt det är ute!  Var ute och red och lyckades stå ut i 40 minuter. Det var så kallt att benen domnade och om man travade och red lätt så var sadeln iskall varje gång man satte sig i den...
Vi skulle göra lite galoppjobb det vart två vändor och sammanlagt 2 km galopp. Vi tänkte ta fyra, men det var verkligen inte nog varmt för det.
Flisan var så pigg när hon värmde upp och travade igång gick på tvären och studsade. Det är nog skönt att hon var lite taggade så jag höll mig någorlunda varm :)

Idag har jag shoppat lite julprylar och gjort lite mysigt här hemma med. Det gör så mycket med ljus och adventsstakar. Vi har ju fått noja på att detta det ska bli jularnas jul då det är Vincents första jul, jag undrar jag om han ens minns den i framtiden... Vi får fota den ordentligt så kan han säga när han är 20 att mina barndoms jular de var fantastiska! Mamma hon bakade fina kakor pappa han högg gran och byggde snögubbar.

Sedan efter jag vart i stallet skulle jag handla lite tills vi skulle mysa ikväll... jag glömde handla bregott och kunde inte laga mackor. Efter att slagit mitt dumma huvud i diskbänken tills de var en röd bula i pannan, förbannat mig för att jag har ett kort minne och sedan fått ett ilsket utbrott och förvridit det i min hjärna att det var Anders fel att jag glömde det för jag skulle minnas snus till honom hoppade jag i duschen för att få nån värme i min stelfrusna kropp. När jag kommer ur duschen är jag ensam hemma, jag förutom en sovande Vincent och två katter. Snacka om dåligt samvete när jag insåg att han gått på affären och handlat! Fattar inte varför jag ska bli så himla arg?!
När han kom hem hade jag försökt fixa fint hemma med dåligt samvete vi chipsade lite och mös i soffan.



Jag saknar de gamla tiderna när vi hade både Krysset och Flisan, tränade ilag jag och Anders. Tävlade och var på kurser. Det gör ont att offra sin allra bästa vän, även om det är för vår son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0