11 juni -viktresan

Nu när jag inte har någon häst så blir det ju inte så mycket häst att tala om heller, så jag har funderat på att lägga in min gå ned i vikt resa på bloggen. Mitt mål är att gå ned i vikt och komma i bättre form innan Flisan kommer hem. Det handlar om ca 15 kg. Och med viktnedgången hoppas jag på att ett bättre självförtroende och självkänsla kommer. Har börjar försöka springa men får så himla ont på utsidan fotlederna och upp över vaden och tror att det beror på att jag går på utsidan av foten så belastas en muskel som går på utsidan av vaden väldigt mycket mer och den är ju ovan att jag vill göra sådanna här saker som att motionera.
För tillfället kan jag få vila x flera om jag bara promenerar men jag ska kunna börja springa för det är den roligaste formen av träning jag vet. Förut innan jag fick en knäskada pga yttre våld... ett stort halvblod sparkade mig på knät så jag fick låna ut Krysset för jag kunde inte ens rida då, så orkade jag springa en mil på ca 50 min det vore roligt att klara det igen. Det får bli målet för själva springandet.

Kommentarer
Postat av: ika75

Go Suss!!! Men när man pronerar, som det heter när man trampar snett med foten, behöver man skor som är uppbyggda för att hjälpa dig att inte göra det! Det är mycket skoreor så gå till en sportaffär som hjälper dig att prova ut en bra sko. JAG lovar att det är stor skillnad!!! ;-):-):-) kram

2012-06-11 @ 21:05:02
Postat av: susanne walkeby

Jag har skor för mitt gångproblem, men skulle nog ha en sula med. Men jag pronerar inte, jag supinerar :) Går mest bara på utsidan foten, så jag har fått tips att ändra mitt löpsteg och verkligen försöka landa så långt fram som möjligt på främre trampdynan.

2012-06-12 @ 08:10:24
URL: http://livetmedflisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0