13 juni

Jag drömmer så verkligt konstigt nu för tiden. Jag drömmer om stallEtt, stallet jag och Krysset tillbringade nästan 10 år i. Jag känner hur det luktade där inne och varje millimeter av stallet är så sjukt verklig i drömmen att jag blir nästan rädd. Jag vet snart inte om jag är där eller om jag inte vart det. Jag har i drömmen en småskalig kallblodstravar uppfödning. Kanske för att jag läst mycket på sistonde i travronden och på nätet om hur rasens betäckningssiffror sjunker. Det vore synd om omvärlden tappade intresset för en så fin ras. Och jämtland vore en perfekt plats för uppfödning av fint stammade kallblodstravare.

Men när jag ligger där och sover så i drömmen vet jag vilka boxar vi hyr ut, vilka vi har dessa underbara kallblodstravare i, vilka man har konvalecens hästar i och så vidare. Hur vi bygger till och gör om lite för bättre funktion och så vidare. Vad min hjärna måste sluta med är att fantisera ut en bra ide i strömsund. För jag vill ju inte  bo kvar här. Men jag vet att utan hästar som en del utav mitt liv kommer det inte att fungera. 
Hästarna är det som gör resten utav livet värt att leva.

Kommentarer
Postat av: Lina

SV: Tack! Jag skäms inte, men blir väldigt frustrerad och ledsen när det går mindre bra och ofta tycker folk så mycket just gällande denna speciella häst att det börjar bli lite tråkigt att visa upp i bloggen. Jag har bra tränare och är inte intresserad av folks åsikter, åtminstone inte de negativa.

2012-06-13 @ 09:37:16
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0